Potraviny a zdravie

Ciele:

• Identifikovať zdravotné aspekty spotreby nápojov občerstvenia.
• Určiť v občerstvení zo školskej jedálne obsah vlákniny.
• Kriticky hodnotiť a vyberať občerstvenie a nápoje, ktoré sú prospešné pre zdravie.

Trvanie lekcie:

2x 45 minút

Vzdelávacie výsledky:

• Po dokončení jednotky bude študent schopný:
• Rozvíjať vedomosti a porozumenie, ako používať a analyzovať informácie o označovaní produktu.
• Hodnotiť zloženie nápojov a občerstvenia.
• Identifikovať pôvod celozrnného občerstvenia.
• Rozvíjať porozumenie charakteristík ekoznačiek na obaloch potravín.
• Rozvíjať pozitívny vzťah k spotrebe zdravého občerstvenia a nápojov.

Potrebné zdroje:

• http://healthylifestyles.tki.org.nz/National-nutrition-resource-list/Food-and-nutrition-for-healthy-confident-kids
• http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/Data/HG72/hg72_2002.pdf (USDA, Nutritive Value of Foods)
• http://www.ecolabelindex.com/ecolabels/?st=category,food
• Notebook, ceruzky, interaktívna tabuľa

Sumarizácia lekcie:

• Požiadajte študentov, aby zostavili zoznam nápojov a občerstvenia, ktoré ponúkajú školské bufety.
• Študenti sú vyzvaní, aby mohli vykonávať vyhľadávanie pomocou Product Label informácie o zložkách každého nápoja a občerstvenia. Students are asked to carry out a search using the product label information about the ingredients of each drink and snack.
• Diskutujte a určte pozitívne a negatívne vlastnosti každého nápoja a občerstvenia. Pomocou internetu zistite vlastnosti rôznych celozrnných a/alebo organických produktov a pripravte zoznam alebo tabuľku s touto informáciou.
• Urobte si zoznam občerstvenia, ktoré by mohli byť ponúkané školskej jedálni.

Aktivity:

• Vytvorte zoznam nákupov nápojov / občerstvenia v posledných niekoľkých dňoch.
• Vytvorte tabuľku na porovnanie hlavných zložiek vybraných občerstvení a nápojov.
• V skupinách, vytvoriť zoznam zdravé dávky či nevýhody niektorých občerstvenia nápojov a občerstvenia. In groups, make a list of the healthy benefits or drawbacks of certain refreshment drinks and snacks.
• Pripravte si Power Point prezentovať značku biopotravín.

Využitie IKT:

Prístup k internetu (napr. nájsť informácie o zložení potravín a poznávaní environmentálnej značky).

Hodnotenie:

Skontrolujte, či študentov ovplyvnili zistenia zo zoznamu nákupov nápojov, ktoré priniesli v priebehu týždňa po lekciii alebo držali sa poznámok k budúcim nákupom občerstvenia.

Vypracovali:

Konstantinos Konstantinou (Grécko), Nea Pitulis (Grécko), Ingrid Blašková (Slovensko) and ich študenti

betticket istanbulbahis
deneme bonusu veren siteler
ilbet giriş ilbet yeni giriş betexper en iyi casino siteleri
deneme bonusu veren siteler